De vereniging

Een orkest is teamwork

Met ongeveer 40 vaste leden zorgen we er samen voor dat alle zaken die nodig zijn om onze repetities en concerten goed te laten verlopen. Naast het organiseren van locaties, spelers, repertoire, vervoer en publiciteit is er natuurlijk ook ruimte voor gezelligheid. Bij speciale gelegenheden, zoals jubileumjaren, ondernemen we iets voor alle leden die dat leuk vinden. En naast het reguliere repertoire is er ook ruimte voor het instuderen (en optreden voor wie dat wil) in kamermuziek bezetting. Kortom, we drijven op het enthousiasme van onze leden. Dat geeft een leuke sfeer en daar zijn we trots op!

Het VUSO is een orkest voor jong tot oud. Of je nu net afgestudeerd bent, midden in het drukke werk- of gezinsleven zit of met pensioen bent, iedereen is welkom. Van jong tot oud, twintigers tot 70+’ ers, met veel ervaring of muzikale herintreder, we ontmoeten je graag bij het VUSO.

Werkgroepen

Bij het VUSO maken vele handen licht werk door samen te werken in werkgroepen. Naast het bestuur hebben we bij het VUSO de volgende werkgroepen:

• Bibliotheek
  • Communicatie & PR
  • Concerten
  • Aankleedcommissie
  • Concertmeester en aanvoerders
  • Donateurs en advertenties
  • Instrumenten
  • Invallers
  • Kascommissie
  • Repetities
  • Catering

Steun het VUSO

Het VUSO bezorgt al meer dan 60 jaar muziek en plezier aan mensen in en rond Utrecht. Dat willen we graag blijven doen. Om de activiteiten van ons orkest mogelijk te maken, is geld nodig. We houden de contributie zo laag mogelijk. De contributie is nodig voor de basale dingen: repetities en repetitieruimte, de dirigent en bladmuziek.

Om meer dan het basale te kunnen doen, hebben we een grotere financiƫle armslag nodig. Aantrekkelijke concerten, groepsrepetities en publiciteit kunnen we dan makkelijker organiseren. Daarom blijven we op zoek naar Vrienden van het VUSO. Al jarenlang kunnen we rekenen op de steun van trouwe Vrienden van het VUSO. Maar nieuwe Vrienden zijn altijd welkom!

Wilt u ook Vriend van het VUSO worden en ons steunen met een jaarlijkse financiƫle bijdrage? Neem dan contact met ons op.